تامّلات و تحمّلات
تامّلات و تحمّلات

تامّلات و تحمّلات

عاشق کی بود او که بار ملامت نکشد...


...شغاف پرده ی درونی ست از پرده های دل و دل از پنج پرده است: اوّل صدر است مستقر عهد اسلام. دوم قلب است محل نور ایمان. سوم فؤاد است موضع نظر حق. چهارم سرّ است مستودع1 گنج اخلاص. پنجم شغاف است محطّ رحل عشق2. زلیخا را عشق یوسف به شغاف رسیده بود....


 کشف الاسرار و عدة الابرار _ تفسیر عارفانه ی قرآن منصوب به خواجه عبدالله انصاری
سوره ی یوسف


1. محل به ودیعه نهادن

2. محل فرود کاروان عشق



نظرات 10 + ارسال نظر
علی پیروی 1390/05/24 ساعت 02:57

ای یوسف خوش نام ما خوش میروی بر بام ما

زلیخا و عشق دو مفهوم جداناپذیره................

زلیخا واقعا بزرگ بود... عاقبت کارش نشون داد اینو...

ینی اعماق ته اش؟ یا ته اعماقش؟ ها؟
به فرودگاه شغاف خوش آمدید... بیلیطامونو کجا اوکی کنیم؟
گذشته از شوخی جالب بود.. چه همتی دارید شبا می شینید میخونید من ظرفیت اش رو ندارم انگار...شایدم حالشو...

ظزفیت نمی خواد حال می خواد...

"شغاف پرده ی درونی ست از پرده های دل و دل از پنج پرده است" نمیدونم چرا این جمله منو یاد ِ دیالوگی از فیلم ِ شمعی درباد انداخت ک فکر نمیکنم ارتباط معنی باهم داشته باشن!! شایدم داشته باشن!!
__________
راستی منظورم از جای دیگه همینجا بود دیگه!!

شمعی در باد همون فیلم چند سال پیش پوران درخشنده؟

چیز زیادی ازش یادم نیست... فقط اعتیادشو یادمه :D

منظورم از جای دیگه همینجا بود

بهاره پاک نژاد 1390/05/24 ساعت 10:34

آفررررین
خیلی استفاده کردیم...
دستت درد نکنه

خواهش می کنم

کشف الاسرار و عده الابرار منسوب به رشید الدین میبدیه !‌

کتاب خیلی قشنگیه !‌ ممنون که نوشتین ازش.. وقت خوبیه واسه دوباره سروقتش رفتن !

یعنی شما همه ی 20 جلد رو خوندید؟

عرض کردم منسوب به خواجه غبدالله انصاری. بله در جریان هستم که تحریر این سطرها از رشید الدین میبدی ست ولی روایاتی هم هست که منسوب کرده اند تقریر این تفسیر رو به دروس خواجه عبدالله که به قلم رشیدالدین میبدی تحریر شده. و من الله التوفیق. می سم فروتن 14 روضان المبارک هزار و خورده ای

س.ف.ط 1390/05/24 ساعت 13:05 http://s-f-t.photoblog.com

این چهار پرده هر یکی را خاصیتی است و از حق به هر یکی نظری. رب العالمین چون خواهد که رمیده ای را به کمند لطف در راه خویش کشد اول نظری کند به صدر وی....پس نظری کند به شغاف وی نظری و چه نظری!

درست نوشتم ؟!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در پاسخ به سوالتون : به هر حال بازگشت همه به سوی اوست!

چرا که نه... ممنون

هر کسی کو دو رماند از اسب خویش...

همون فیلم ِ چند سال پیش ِ پوران درخشنده ک من تقریبا تمام دیالوگهاشو حفظ هستم!! همه از شمعی درباد اعتیادشو دیدن و یادشونه ولی من نه....!

اوهوم... من چون در دوراننوجوانی ان فیلم را دیدم همین که یادمه پوران درخشنده ساخته اونو کلی هم شاهکار کردم... اگه دیالوگ خوب داره ما را بی نصیب نگذارید


20 جلد چیه! یه گزیده اونم به برکت واحد دانشگاهی وگرنه ما رو چه به این متن ها !‌ ولی همون چند صفحه ای که سر کلاس میخوندیم واقعا لذت بخش بود ...
در هر صورت نگارش کار میبدیه !‌این قول قویتره ‌حاج آقا !‌!!

اوهوم... خیلی شیرینه آره... ما که کتاب درس ینداریم یک تیکه از کلشو یعنی سوره ی یوسف رو انتخاب کردیم فعلا...

بنده هم عرض کردمخواهرم که تحریر و نگارش را این آقای رشید الدین میبدی انجام دادن ولی تقریرش منسوب است به خواجه عبدالله که مثل اینکه این آقای رشیدالدش ا زشاگردانش بودند... به خدا

بله خب فیلم برای چـــــــــــــــــند سال ِ قبل هست.... من هم اگر جذب حاشیه ش نشده بودم!! شاید در همین حد هم یادم نبود!!
دیالوگ خوب ک زیاد داره.... میگم خدمتتون...!!

لطف می کنید... ممنونم

سلام یاددوران دانشجویی افتادم.آخه همیشه ازکشف الاسرار۴ می گرفتم

تو هیچوقت فکر نمره نبودی خب... یاد دوران دانشجوئیت بخیر که می دیدمت...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد